Article

Hoe de 3D-functie van Voluson indruk maakt op zowel team als cliënt

 

 

Anna, verbonden aan een echopraktijk met twee locaties in Amsterdam, is al ruim 20 jaar met veel toewijding en plezier werkzaam als echoscopist. Sinds dag één werkt ze met Volusons van GE en is nog altijd groot fan. Vooral de 3D - en 4D-functionaliteit blijft indruk op haar maken, én ook op haar cliënten. Lees hier haar ervaring met de Voluson:

 

De technologie ontwikkelt zich hard

 

“De technologie is in een rap tempo vooruitgegaan”, begint Anna. Toen ze als echoscopist begon zat er nog geen 3D-functie op het apparaat waar ze mee werkte.

 

“Ik kan me herinneren toen er rond 2002 bij een kennis van mij een Voluson werd geleverd; dat was voor mij één van de eerste modellen waar een 3D-functie op zat. Als ik dat plaatje nu terug zou zien dan zou ik schrikken, maar toen was het echt heel vernieuwend; je kon er een baby in herkennen en het was fantastisch dat het kon!”

 

Tegenwoordig is de 3D- en 4D-functie niet meer weg te denken uit de dagelijkse werkzaamheden voor Anna en haar collega's in Amsterdam. Op een gemiddelde dag maakt Anna meerdere 3D/4D-echo’s dus het is een veelgebruikte functie in de praktijk.

 

Duidelijke voorkeur voor de Voluson

 

Anna is gewend om met verschillende apparaten te werken. In de praktijk waar ze werkt is er gekozen voor variatie in apparatuur in verband met de opleiding tot echoscopist die er wordt gegeven. “Wij vonden de variatie goed voor de studenten zodat ze leren om op verschillende apparaten te werken.”

 

Door de jaren heen heeft Anna de 3D- en 4D-functie ook op andere apparaten uitgeprobeerd, geeft ze aan, maar de Voluson blijft op haar de grootste indruk maken. “Bij de Voluson springt de 3D-functie er altijd goed uit. Daar is eigenlijk geen ander apparaat beter in. De beeldvorming is heel mooi: het contrast, de grijswaarden en de beelden per seconde. De beeldkwaliteit is gewoon heel hoog bij een Voluson.”

 

Positieve reactie van de cliënten

 

Anna geeft aan dat de hoge beeldkwaliteit ook bij haar cliënten niet onopgemerkt gaat. “Mensen vinden de beeldvorming die ze te zien krijgen met de Voluson altijd heel mooi. Als cliënten bijvoorbeeld bij andere echopraktijken zijn geweest, waar ze met andere apparatuur werken, dan valt het ze gelijk op dat het met de Voluson mooie ‘scherpe beelden’ zijn, zoals ze dat dan zelf noemen.”

 

Anna merkt ook dat het 3D-beeld inmiddels een standaard onderdeel van de klantverwachting is geworden. “Langzaam maar zeker zie je dat het in de loop der jaren heel gewoon is geworden voor mensen. Tegenwoordig vragen zwangere vrouwen vrijwel gelijk al bij aanvang of ze ook 3D-beelden krijgen.”

 

Digitale app maakt de ervaring voor de cliënt compleet

 

In het kader van het echospreekuur, maakt Anna ook gebruik van de Tricefy app om de beelden die ze met de Voluson maakt eenvoudig te delen met haar cliënten.

 

“Tricefy is echt super handig op het apparaat”, legt Anna uit. “Je kan de app linken aan je echo-apparaat en de foto’s via één knop versturen naar de cliënt, per e-mail of SMS. Mensen kunnen dan via een link de foto’s en filmpjes van hun kindje downloaden. Cliënten zijn er heel enthousiast over!”